Mentor Arabia at the Beirut Marathon

The Beirut Marathon is a yearly event organized by the Beirut Marathon Association. This year, more than 36,000 runners from all over the world participated in the event, running for a variety of causes.

15 March 2016 | Events

The Beirut Marathon is a yearly event organized by the Beirut Marathon Association. This year, more than 36,000 runners from all over the world participated in the event, running for a variety of causes.

On Sunday the 10th of November 2013, students from the Lebanese American University and the Rosaire School Burj Hammoud came together to run for Mentor Arabia and it’s cause; the cause of protecting children and youth, such as them, from the dangers of drugs.

More than 60 students ran the 5k and 10k races on a beautiful sunny day in Beirut, along with 36,000 other runners of all ages and backgrounds. Not only did they contribute financially to Mentor Arabia’s programs through part of their registration fees, but they also contributed to making this day a memorable one.

They ran united, they ran for the millions of children and youth across the Arab world. They ran for a good cause.

مينتور العربية في ماراتون بيروت الدولي 2013

ماراتون بيروت الدولي هو حدث سنوي تنظمه جمعية بيروت ماراتون. هذا العام، شارك أكثر من 36,000 متسابق من جميع أنحاء العالم في هذا الحدث من أجل قضايا مختلفة

15 March 2016 | News

ماراتون بيروت الدولي هو حدث سنوي تنظمه جمعية بيروت ماراتون. هذا العام، شارك أكثر من 36,000 متسابق من جميع أنحاء العالم في هذا الحدث من أجل قضايا مختلفة.

نهار الأحد في 10 نوفمبر 2013, تجمع طلاب من الجامعة اللبنانية الأمريكية في بيروت ومدرسة الوردية برج حمود للركض من أجل مينتور العربية والقضية اللتي تعمل عليها؛ قضية حماية الأطفال والشباب من مخاطر المخدرات.

أكثر من 60 طالباً ركضوا في سباقي 5 و 10 كيلومتر في يوم جميل مشمس في بيروت، مع أكثر من 36,000 عداءً آخراً من مختلف الأعمار والخلفيات. إلى جانب مساهمتهم المادية، من خلال جزء من رسوم التسجيل للسباق، فقد ساهموا أيضاً في جعل هذا اليوم يوم لا ينتسى، مليء بالفرح والعطاء.

ركضوا متحدين، ركضوا من أجل ملايين الأطفال والشباب العرب، ركضوا من أجل قضية مهمة