تأثير الحملات الإعلامية للوقاية من المخدرات على سلوكيات الشباب الوقائية

كجزء من رؤيتها للسعي لتطوير السياسات والبحوث الوقائية المبنية على أساس علمي، وبالشراكة مع مركز البحوث والتنمية العربية (CARD) وبالتعاون مع معهد العدالة الاجتماعية وحل النزاعات في الجامعة اللبنانية الأميركية (LAU) ، أطلقت مؤسسة مينتور العربية دراسة دلالية حول "تأثير الحملات الإعلامية للوقاية من المخدرات على سلوكيات الشباب الوقائية

15 March 2016 | News

كجزء من رؤيتها للسعي لتطوير السياسات والبحوث الوقائية المبنية على أساس علمي، وبالشراكة مع مركز البحوث والتنمية العربية (CARD) وبالتعاون مع معهد العدالة الاجتماعية وحل النزاعات في الجامعة اللبنانية الأميركية (LAU) ، أطلقت مؤسسة مينتور العربية دراسة دلالية حول “تأثير الحملات الإعلامية للوقاية من المخدرات على سلوكيات الشباب الوقائية “.

تعاين الدراسة تأثير الحملات الإعلامية للوقاية من المخدرات على السلوكيات الوقائية للشباب من خلال مسح أجري في ثلاث دول من الخليج العربي: الكويت والإمارات العربية المتحدة، والمملكة العربية السعودية. كما تهدف النتائج الأولية لهذه الدراسة إلى إبلاغ أو إعلام السياسات الوطنية للوقاية من المخدرات في العالم العربي، مع التركيز بشكل خاص على منطقة الخليج.

كما أطلقت المؤسسة فيديو دلالي حول الدراسة تبعه نقاش مفتوح، في كليّة عدنان القصار لإدارة الأعمال في بيروت

Indicative Study On Media Campaigns and Drug Prevention

Mentor Arabia and in partnership with Center for Arab Research and Development (CARD) headed by Dr. Imad Salameh, developed an indicative study on the effects of drug awareness and prevention media campaigns on youth.

15 March 2016 | Events

Mentor Arabia and in partnership with Center for Arab Research and Development (CARD) headed by Dr. Imad Salameh, developed an indicative study on the effects of drug awareness and prevention media campaigns on youth. The study, the first of its kind in the Arab world and conducted in 3 countries, Saudi Arabia, the UAE and Kuwait; aimed at developing an initial idea on the effects of media drug prevention campaigns on youth behavior

The study took 3 months of preparation and was presented at the regional conference; which Mentor Arabia organized in Kuwait in March 2015 and that aimed at highlighting the role of media and social media in drug prevention.

Mentor Arabia is currently working on transforming the indicative study into an animation film; which will display the results of the study in a simple and creative manner.